Hitit Üniversitesi Uzaktan Eğitim Politikası

Hitit Üniversitesi Uzaktan Eğitim Politikası 

Hitit Üniversitesi, uzaktan eğitim faaliyetlerini yürütürken kurumsal misyon ve vizyonu doğrultusunda, topluma fayda sağlayan, nitelikli bireyler yetiştirme hedefini esas alır. Üniversite, uzaktan eğitim süreçlerini aşağıdaki ilkeler çerçevesinde yapılandırır:

1. Kalite ve Erişilebilirlik

Üniversite eğitim politikası ile uyumlu olarak, uzaktan eğitimde öğrenci ve kalite odaklı bir yaklaşım benimsenir.

Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla teknik altyapı geliştirilir ve erişilebilir öğrenme materyalleri sunulur.

Uzaktan eğitim ortamları, yüz yüze eğitimde belirlenen hedef çıktılara ulaşmayı sağlayacak şekilde düzenlenir.

2. Güncel ve Yenilikçi Yaklaşımlar

Uzaktan eğitim süreçleri ulusal/uluslararası standartlara uygun olarak tasarlanır, uygulanır ve sürekli iyileştirilir.

Dijital dönüşüm süreçleri yakından takip edilerek eğitimsel (pedagojik) ilkeler çerçevesinde etkili öğrenme ortamları oluşturulur.

3. Paydaş Katılımı ve Memnuniyet

Üniversite kurumsal yönetim politikası kapsamında, öğrenci, akademisyen ve diğer paydaşların uzaktan eğitim süreçlerine ilişkin memnuniyeti düzenli olarak değerlendirilir ve alınan geri bildirimler doğrultusunda iyileştirmeler yapılır.

Eğitim ve öğretim sürecinde teknik destek hizmetleri tüm paydaşlara kesintisiz şekilde sunulur.

4. Topluma Katkı ve Sürdürülebilirlik

Uzaktan eğitimin sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla dijital dönüşüm süreçleri sürekli geliştirilir.

Topluma hizmet ve bilginin yaygınlaştırılması kapsamında uzaktan eğitim araçları kullanılarak bölgesel ve ulusal kalkınmaya katkı sağlanır.

5. Etik ve Hukuki İlkeler

Uzaktan eğitim süreçleri, Üniversite kalite politikası çerçevesinde etik değerlere ve hukuki ilkelere bağlı kalarak yürütülür.

Bilgi güvenliği ve kişisel verilerin korunması sağlanır.

6. Akademik ve Mesleki Gelişim

Öğretim elemanlarının uzaktan eğitim süreçlerinde ihtiyaç duyacakları eğitimsel (pedagojik) ve teknik yeterliliklerin geliştirilmesi için hizmet içi eğitimler düzenlenir.

Çevrim içi (senkron), çevrim dışı (asenkron) ve karma (hibrit) eğitim modelleri teşvik edilerek öğrenme kalıcılığını artıracak tasarımlar gerçekleştirilir.


HIZLI ERİŞİM